logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۱۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

رعایت اخلاق جنگ در وعده صادق2

رعایت-اخلاق-جنگ-در-وعده-صادق2
کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران نظریه جنگ عادلانه را در وعده صادق2 مد نظر قرار داد و اخلاق جنگ را رعایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، علی‌اکبر شفیعی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ با داشتن موشک‌های مافوق صوت و پهپادهای انتحاری می‌توانست مراکز جمعیتی اسرائیل، بیمارستان‌ها و مدارس را مورد هدف قرار دهد اما حاضر نشد حتی یک نفر از غیر نظامیان رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بر اساس دکترین دفاعی در اوج اقتدار و دست برتر، جمهوری اسلامی ایران نظریه جنگ عادلانه را بیش از همه مورد توجه قرار داد افزود: اسرائیل امن ترین پادگان نظامی از لحاظ ژئوپولتیک منطقه‌ای محافظت شده است که هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ نظامی محسوب می‌شود و از پشتیبانی گنبد آهنین و از حمایت کشورهای استکبار و چند کشور عربی جهت رهگیری موشک‌های ایران برخوردار بود، ولی جمهوری اسلامی ایران توانست با رعایت تئوری اخلاق جنگ از همان‌جایی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جهت بمباران مقر حزب الله که برای ترور سید حسن نصرالله بلند شده بودند را مورد هدف قرار دهد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بله اخلاق جنگ حاصل تلاش همه انسان‌هايی است كه در درجه اول خواستار جنگ نيستند و در درجه دوم می‌كوشند از شدت خشونت جنگ بكاهند.

شفیعی اضافه کرد: اخلاق جنگ همواره وجود داشته است که مستند به آیات و سنت ائمه اطهار(ع) صیانت از دین، جان و مال انسان‌ها (حتی دشمنان) را اصل و محترم می‌شمارد و می‌کوشد در ابعاد استراتژیک، تاکتیکی و رفتار جنگجویان، موازین اخلاقی و ارزش‌های انسانی را حاکم کند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹